Klasik

Klasik Otomobil Müzesi Haline Gelen Küba’da Neden Bu Kadar Eski Model Var? Sebebi araba tutkusu değil!

Bunun cevabı araba sevgisinden daha fazlasıdır. Küba karmaşık tarihÜlkenin bir otomobil müzesi olmasının temel nedeni ekonomik ve ekonomik kısıtlamalardır.

Küba’nın ayrılmaz bir parçası oldu renkli klasik arabalarÜlkede nasıl var olduğunu ve neden diğer araba türlerinin pek olmadığını merak edenler için içeriğimize devam edelim.

Küba’da otomobillerin tarihi çok eskilere dayanıyor.

Küba hiçbir zaman otomobil üreten ülkeler arasında yer almamıştır ve bu ihtiyaç otomotiv ithalatından memnuniyetle karşılandı. Küba’ya ilk otomobil ihracatı Küba-İspanyol-Amerikan Savaşı sırasında yapıldı ve 1898’de kimliği bilinmeyen bir Fransız üretici tarafından yapıldı. Paris modeliAraç geldi.

Parisienne 1898

1900’lerin başında ABD arabaları ve endüstrileri en büyük ithalatçı Küba kendi pozisyonuna geçti. Küba, dünyada kişi başına en fazla saraççının düştüğü ülkelerden biri. Klasik Ford Modeli T Bunu her yerde görmek mümkündü. Bu arabalara ülkede “fotingo” adı da veriliyor. “Bu bir israf”Adıyla tanınıyordu.

20. yüzyılın ilk yarısında ABD’de satışa sunulmayan otomobiller Küba’da mevcuttu. Çünkü Küba Amerikan otomobil şirketlerinin elinde. deneme parkuru Olarak kullanıldı. Ford’dan Chevrolet’ye, Cadillac’tan Chrysler modellerine kadar pek çok otomobil ülkede kendine yer buldu. 1956’da Küba’da 140 binden fazla arabaHavana sokaklarında yaklaşık 90 bin kişi dolaşıyordu.

Eski dostlar düşman oldu, ithalat ve ihracata ambargo uygulandı.

ABD Lideri Dwight D. Eisenhower ve Küba Lideri Fidel Castro

Küba Devrimi’yle birlikte tüm kartlar baştan dağıtıldı. ABD ile Küba arasında uygulanan ambargoyla birlikte otomobil dahil her türlü ithalat ve ihracat yasaklandı. Bu ambargo bile Modern tarihin en kalıcı ticaret ambargosuOlarak da kaydedildi.

Ambargo, özellikle araç sahipleri açısından önemli endişelere yol açtı. Araba tamir için kenara gelmiyor parçaları bul Artık imkansızdı. Araç sahiplerinin iki seçeneği vardı. Ya modülleri kendileri tamir edeceklerdi ya da arabalar garajda paslanacaktı.

Yaratıcılık devreye girdi ve klasik otomobillerde onarımlar başladı.

Lada, Volgas ve Geely gibi diğer araçların modüllerinde de onarım çalışmaları başladı. Araç sahiplerinin başka seçeneği yoktu çünkü arabalarına ihtiyaçları vardı. Küba’da gördüğünüz arabaların çoğunun rengarenk olması aslında bu onarım çalışmalarının bir parçası. Çünkü tamirciler yamalarBir şekilde kapatması gerekiyordu.

Sihirbazlara dönüşen tamirciler, arabaları tamir etmek için farklı yollar denediler. Kesimleri neredeyse sıfırdan yaptılar. Bazı otomobillerin motorları Toyota veya Mitsubishi motorları ile değişti. Hasarlı bölgelerdeki eski dökme demir tesisat boruları da değiştirildi.

Küba’daki eski Amerikan arabaları Vakaların %90’ında orijinal motorlar sökülüp onarılır.Diğer model arabaların motorlarıyla değiştirildiği varsayılmaktadır.

Küba’da çok fazla model araba bulunmamasının sebeplerinden biri de maliyet.

2016 yılında yabancı otomobil alımı yasağı hafifletildi. Küba’ya yepyeni araçların gelmesinin önü açıldı ama bir sorun vardı. Bu da maliyet. İthalata sıkı kontrolAraba satışlarının hâlâ devlet tekelinde olması araba fiyatlarının yüksek olmasının sebebidir.

Amerikan olmayan arabaların fiyatları yaklaşık. 40 bin dolar Bu da yeni arabaları Kübalılar için bir rüya haline getiriyor. Bir doktor ayda yaklaşık 70 dolar, bir avukat 80 dolar ve bir taksi şoförü iyi bir günde 100 dolar kazanarak eski arabaları tamir etmekten başka seçenek bırakmıyor.

Eski arabalarla ilgili acı bir gerçek daha var: Onlar büyük bir çevre sorunudur.

Düşük kaliteli dizel ve eski motorların birleşimi kentte çevre sorunlarına neden olmaktadır. Eski arabaların arkasından kar çıkıyor dizel egzoz bulutları Bu yüzden her yer yanık mazot kokuyor. Küba’daki pek çok konut ve restoranın kliması olmadığı göz önüne alındığında ne yazık ki bu dumandan kaçmanın bir yolu yok.

Küba’da kaç tane klasik araba var?

Küba’da 60 bin civarında Klasik bir Amerikan arabası var. Yarısının 1950’lerden, %25’inin 1940’lardan, diğer %25’inin ise 1930’lardan geldiği iddia ediliyor. Yani Küba sokaklarında gördüğünüz her klasik Amerikan arabası aslında bir arabadır. Aile yadigarı

Her ne kadar Amerikalı otomobil tutkunları bu yadigarlara sahip olmak için çok çabalasalar da, bunlar Küba eşyasından daha aşağıdır. Ülkeyi terk etmek yasaktır.Bir gün bu kural değiştiğinde klasik otomobiller için çok yüksek standartların konuşulacağına eminiz.

Küba’nın diğer bilinmeyen destinasyonlarını merak edenler için:

Kaynaklar: Cambridge University Press, Independent, Diplomatic Times, NBC News

deliceajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort