Hershey ve Mondelez, kakao fiyatlarındaki artışın ortasında Paskalya’ya odaklandı
Batı Afrika’daki fasulye hastalığı nedeniyle geçtiğimiz yıl üç kat artan kakao fiyatları karşısında şekerleme devleri Hershey ve Mondelez bu Paskalya sezonunda stratejilerini değiştiriyor. Şirketler, %7 oranında artan kakao ve şeker maliyetlerinin kar marjlarını daraltması nedeniyle, müşterileri çekmek için çikolata dışı ikramları teşvik ediyor ve indirimler uyguluyor.
Bu fiyat artışları, tüketicilerin enflasyona karşı direncinin arttığı bir dönemde gerçekleşiyor ve Paskalya gibi mevsimsel günleri satışlar için çok önemli hale getiriyor. Ulusal Şekerlemeciler Birliği, dünyanın en büyük çikolata pazarı olan Amerika Birleşik Devletleri’nde Paskalya şekeri satışlarının en azından geçen yılki yaklaşık 5,4 milyar dolarlık rakamı yakalayacağını tahmin ediyor.
Yine de bu beklenti hacimden ziyade fiyat artışlarına dayanıyor ve Paskalya, ABD’de çikolata ve şekerleme alımları için üçüncü en büyük fırsat.
Hershey Paskalya ürünlerini çeşitlendirmek için perakendecilere daha fazla kakao içermeyen şekerleme gönderiyor; bunlar arasında yeni bir altılı paket kurabiye ‘n’ kremalı tavşanlar, tam boy Kit Kat limonlu gevrek barlar ve Haribo sakızlı ayılarla karıştırılmış çikolata barlar yer alıyor.
Hershey sözcüsü Allison Kleinfelter’e göre, Paskalya sepetleri ve yumurta avı gibi gelenekler tüketiciler için önemini koruduğu için mevsimlik ürünler satılmaya devam ediyor ve bu yeni ürünler mevcut kakao fiyatlarından etkilenmiyor.
Oreo kurabiyeleriyle tanınan Mondelez, “Cadbury Ultimate Egg” serisi ve Toblerone “Edgy Egg” gibi daha yaşlı aileleri ve daha fazla harcama yapmak isteyen lüks müşterileri hedefleyen yeni üst düzey ürünler tanıttı.
Target ve Kroger dahil olmak üzere ABD’deki perakendeciler bu yıl Paskalya şekerlerinde geçen yıla kıyasla daha büyük indirimler sunuyor. Örneğin, New York’taki Target Mart ayı başında yeni Reese’s mini yumurtaları ve tavşanları için bir alana bir bedava fırsatı sundu. Kroger da stratejisini popüler marka ve boyutlarda daha sık promosyonlar içerecek şekilde güncelledi.
Hammadde alımlarını genellikle bir yıl öncesine kadar hedge eden çikolata şirketleri, bu yıl ve önümüzdeki yıl emtia maliyetlerine karşı hedge işlemlerinin sona ermesiyle karşı karşıya. Kakao fiyatlarındaki artışın büyük kısmının bu çeyrekte gerçekleşmesiyle birlikte, çikolata üretim maliyetinin yıl sonuna kadar düşük olarak algılanması bekleniyor.
Fiyat artışlarını uygulamanın zorluğuna rağmen, NielsenIQ’nun verileri ABD’de birim çikolata fiyatının Mart başına kadar olan yılda %10,4 arttığını gösteriyor ki bu, bir önceki yılın aynı dönemindeki %14,3’lük artışa kıyasla daha yavaş bir artış. Mondelez, fiyat artışlarını değerlendirmenin yanı sıra, “shrinkflation” olarak bilinen bir taktikle çikolatalarının birim ağırlıklarını değiştirebileceklerini belirtti.
Analistler, Lindt gibi premium çikolata üreticilerinin, normal çikolata üreticilerine kıyasla fiyatlarda daha küçük yüzdelik artışlara izin verebilecek daha yüksek mark-up’ları nedeniyle durumu idare etmek için daha iyi bir konumda olabileceğini tahmin ediyor. Bununla birlikte, premium markaların bile sektör için zorlu geçmesi beklenen bu yılda satış hacmi baskısıyla karşı karşıya kalması bekleniyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.